Arthritis Blogger  thumbnail

Arthritis Blogger

Published Oct 26, 22
7 min read

Valery Kuleshov Blogger

Het is de droom van iedere contentmarketeer: blogs schrijven die megaveel traffic genereren. Ben je van plan om te gaan bloggen? Dan is deze handleiding voor jou. instagram gadget blogger. We loodsen je door de 9 stappen die wij volgen om een blog te schrijven. Het schrijven van een blog lijkt makkelijk. Maar in de praktijk kom je vaak bedrogen uit.

Maar hoe schrijf je een blog dat mensen wél willen lezen, en waarmee je duizenden bezoekers per maand genereert? In dit blog laat ik je stap voor stap zien hoe we succesvolle blogs schrijven (instagram gadget blogger). Blogs zijn het ideale middel om je merk te versterken en meer traffic te genereren. Door consistent te bloggen groeide het organische verkeer naar ons blog The Health Issue binnen een halfjaar van 0 naar 6000 bezoekers per maand.

Het verkeer blijft doorgroeien, zonder dat we daar iets voor hoeven te doen. Barst je van de inspiratie en weet je al precies waar je over wil gaan bloggen? Noteer dan alle onderwerpen die je te binnen schieten. Maar maak je vooral niet druk als je geen flauw idee hebt waarover je moet gaan schrijven, of als je moeite hebt met het bedenken van goede onderwerpen.

Met deze data kun je veel inspiratie opdoen voor goede blogonderwerpen. De keywords waar andere websites mee ranken, hebben zich al bewezen. Analyseer meerdere websites en maak een shortlist met ongeveer 10 interessante blogonderwerpen. Zoek onderwerpen die voldoende potentie hebben, maar houd er rekening mee dat de onderwerpen je ook moeten interesseren.



Je hebt nu een lijst met ongeveer 10 interessante blogonderwerpen, maar met welk onderwerp begin je? Het is belangrijk om te onderzoeken welk onderwerp de meeste potentie heeft. Sommige onderwerpen zijn de tijdsinvestering simpelweg niet waard. Wij zijn ruim 15 uur bezig met de meeste lange blogs die wij publiceren.

Electro Harmonix Bass Blogger



Daarom moet je de onderwerpen met een lage potentie schrappen. Het potentieel van een blog moet je op 2 manieren benaderen: het zakelijk potentieel en het traffic-potentieel. Het zakelijk potentieel is hoog als je onderwerp erg relevant is voor jouw niche of branche en als het aannemelijk is dat een bezoeker makkelijk converteert. instagram gadget blogger.

Het is relevant en het is aannemelijk dat iemand die een vetverbrander zoekt, wil afvallen. Maar een blog over ‘het belang van urenregistratie voor bedrijven’ voegt weinig toe, ondanks het hoge traffic-potentieel. Om het traffic-potentieel vast te stellen, maken we weer gebruik van onze SEO-tool. Voer het keyword in je SEO-tool en analyseer het zoekvolume en de SERP-rapportage. instagram gadget blogger.

De SERP-rapportage geeft je een inschatting van hoe organisch verkeer wordt ‘verdeeld’ over url’s met de geanalyseerde zoekterm. Als je de eerste twee stappen hebt gevolgd, heb je nu een lijst met onderwerpen die erg interessant zijn én een hoge potentie hebben. Voordat je begint met schrijven, is het cruciaal om te weten hoe je je blog moet schrijven.



Dat zit namelijk zo: Google wil zijn gebruikers de meest relevante resultaten bieden voor hun vragen. Wil je hoog ranken in Google en veel organisch verkeer naar je website genereren? Dan moet je het meest relevante antwoord voor de zoekopdracht geven. Oftewel: de content die je creëert, moet matchen met de zoekintentie - Vanessa.

Google is your friend - instagram gadget blogger. Het enige dat je hoeft te doen is je onderwerp googelen. Dan zie je direct welke resultaten op de SERP (search engine result pages) staan. Als je bijvoorbeeld ‘beginnen met yoga’ zoekt in Google, krijg je de volgende resultaten. Je weet nu dat je een soortgelijk blog moet schrijven om in de top 10 te ranken.

Connexion Blogger

Nu zie je dat er alleen maar productpagina’s ranken. In dit geval is het niet aannemelijk dat je met een blog in de top 10 gaat ranken. Een blog schrijven is flink wat werk, ook voor professionele bloggers. Daarom gebruiken wij altijd een vast format om het schrijven van blogs makkelijker te maken.

Het fijne van de vorige stap – de zoekintentie bepalen – is trouwens dat dit voor een groot deel de structuur al vastlegt. Houd er rekening mee dat we een opzet maken: in deze fase hoef je nog niet superconcreet te zijn. Het gaat echt om de ‘ruggengraat’ van je blog.: Dit zijn 5 natuurlijke vetverbranders die écht werken: Vet verbranden met natuurlijke vetverbranders: Wat is een natuurlijk vetverbrander?: Definitie van een natuurlijke vetverbrander: 1.

Eiwit-poeder: 3. Groene thee-extract: 4. Cayennepeper: 5. Matcha-poeder, Met dit overzicht heb je helder waar je precies over gaat schrijven. Hiermee kun je gestructureerd aan je blog werken. En de inhoudsopgave van je blog? Die heb je nu ook direct: Je kunt het schrijven nog makkelijker maken door een vaste indeling per header aan te houden.

Hoe werkt het en wat is het effect van deze vetverbrander? Is er wetenschappelijk onderzoek gedaan naar deze vetverbrander? Samenvatting (instagram gadget blogger). Een vaste opzet maakt je research een stuk makkelijker en het zorgt voor consistentie. Op basis van dit overzicht kun je ook een begin maken met je on-page SEO-optimalisatie. Je kunt direct de html heading-tags toevoegen aan je blogpost.

Dit zijn 5 natuurlijke vetverbranders die écht werkenVet verbranden met natuurlijke vetverbrandersWat is een natuurlijk vetverbrander?Definitie van een natuurlijke vetverbrander1.

Waarschijnlijk staar je naar een leeg scherm en iedere zin of alinea schrap je sneller dan dat je kunt schrijven. Dus: niet nadenken, maar schrijven. Gebruik je goed doordachte opzet als leidraad en werk aan je eerste ruwe opzet. Je moet vertrouwen hebben in je schrijfkunsten - instagram gadget blogger. In deze fase is perfectie niet belangrijk: het gaat erom dat je de content op papier krijgt.

S'abonner à Un Blog Blogger

Ga dus ook niet tussendoor checken op spellingfouten.: Gebruik onze 11 tips voor SEO-teksten schrijven. Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar blijf gewoon typen. Je hebt straks meer dan genoeg tijd om je ruwe opzet te finetunen en stukken te herschrijven. En om je gerust te stellen: ook professionele bloggers werken met een ruwe versie.

Pas als je de eerste opzet helemaal hebt geschreven, kijk je het na en fix je eventuele fouten. Eindelijk: de eerste ruwe versie van je blog is af! Nu is het tijd voor om je blog te perfectioneren. Het beste dat je in deze fase kunt doen, is iemand anders je blog laten lezen en vragen om feedback.

Bij Machielsen laten we onze teksten altijd redigeren door een collega. En meestal vragen we ook om een extra check op de inhoud. Een voorbeeld: we schrijven veel voor juridische bedrijven. Hier hebben we intussen jarenlang ervaring mee en we hebben veel kennis over deze branche - instagram gadget blogger. Toch zorgen we er altijd voor dat een jurist deze teksten controleert.

Je moet feedback absoluut nooit zien als kritiek of een aanval. Geef duidelijk aan waarover je precies feedback wilt ontvangen. In ons voorbeeld weten we dat onze juridische onderbouwing moet worden gecheckt en aangevuld - instagram gadget blogger. Daar vragen we dan ook expliciet naar. Door specifieke feedback te vragen, kun je je blog optimaal verbeteren.



Zo word je een steeds betere schrijver! Misschien vind je het vervelend om feedback te krijgen, maar je moet beseffen waarvoor je het doet: een inhoudelijk sterk blog dat hoog rankt in Google. Weet je nog wat ik zei bij stap 3?“Google wil zijn gebruikers de meest relevante resultaten bieden voor hun vragen - freelance copywriter.

Belgian Blogger

Met andere woorden: je geeft een relevanter antwoord op de zoekopdracht waarvoor je wilt ranken. Dus: de hoogste tijd om de feedback te verwerken! Als je feedback krijgt van anderen, gebruik je hun ideeën, adviezen en meningen om je blog te verrijken - instagram gadget blogger. Lees de feedback aandachtig door, met een neutrale houding.

Latest Posts

Blue Bikini

Published Oct 17, 23
7 min read

Tweka Bikini

Published Oct 15, 23
7 min read

Charli D'amelio Bikini

Published Oct 11, 23
5 min read